Your Charles Best Digital Portfolio

 

Welcome to your Digital Portfolio at Dr. Charles Best. We provide a unique and innovative digital culture for all students to learn in. We are a 1:1 school which means each and every student and staff member uses a device to enhance teaching and learning, and most importantly, help prepare our students with tools and skills to be successful in the future. In order to ensure the success of the 1:1 program we have put in place a variety of support systems.

If you ever need assistance with technology please visit the Digital Literacy Room beside room 202. 

Edublogs

Our school uses Edublogs to document and showcase your learning and experiences at Dr. Charles Best.  You will use your blog to post work and assignments for classes, to post about your learning and experiences in your portfolio, and write reflections based on the Core Competencies.

Login to your blog here:  mycharlesbest.sd43.bc.ca 

Get Edublog support here: CampusPress User Guides

Office 365

All of our staff and students have FREE access to O365 tools. Our school uses these tools as one of our foundational platforms.

Login to O365 here: login.microsoftonline.com

Coquitlam Open Learning – Applications of Digital Literacy 10

At Dr. Charles Best, Grade 9 students will earn four credits for their work in developing digital literacy skills in the course, Applications of Digital Literacy 10. In their classes, students will be required to demonstrate the ability to efficiently and effectively navigate digital technologies while behaving ethically, responsibly and protecting personal security and privacy.

 

Digital Footprint

A digital footprint is the collection of all the traces you leave in electronic environments as you use or move through them. Some is content you actively volunteer—like your Facebook profile. Other material is passive—the cookies a site stores in your browser, the content your district collects about your use of their equipment, etc. All this data can be aggregated to build a profile of you and your behavior.

(Courtesy of http://www.educatorstechnology.com/2013/04/a-great-guide-on-teaching-students.html)

Tips for Creating a Positive Digital Footprint

  • Always THINK
  • Never post anything that you might find embarrassing later.
  • Be careful with the pictures you post on your public profiles. Remember others will see them and judge you based on their content.
  • Change the privacy settings on your social networking sites so that only your Friends can see your information
  • Do not disclose your personal address, phone number, passwords. Bank card numbers…etc even in private messages. There is always the possibility of somebody hacking into your account and finding them.
  • Do not post things to bully, hurt, blackmail, insult, or afflict any kind of harm on others
  • Always keep in mind that once information has been posted online, it can be almost impossible to remove because of archiving and file sharing. Even though you deactivate your accounts, the information may still be retrieved by others.

Recent Posts

Devons-nous nous inquiéter du fait que les enfants deviennent moins créatifs à mesure que la technologie progresse ?

Depuis décembre, les étudiants ont été introduits à une nouvelle technologie d’intelligence artificielle qui change complètement la façon dont ils font leur travail. De nouveaux logiciels, connus sous le nom de Chat GPT, sont devenus un outil essentiel pour permettre aux étudiants de compléter leur travail. Bien que les logiciels d’IA puissent être

impressionnants d’un point de vue technique, l’idée de se fier à une machine pour générer des réponses pose de sérieux problèmes. Nous devrions tous être extrêmement inquiets pour notre jeunesse et l’avenir des générations suivantes, car ces avancées technologiques tuent lentement les capacités de réflexion créative.

La pensée créative est l’une des compétences les plus essentielles que les humains ont de nos jours et qui ne peut être remplacée, elle est essentielle à la progression personnelle, à la résolution de problèmes, et à l’innovation. Si les logiciels d’IA sont constamment utilisés comme une couverture de sécurité pour les étudiants, ils souffriront de plusieurs conséquences à l’avenir, comme la capacité à se connecter aux autres par la créativité et les idées, et confier cela à une machine pourrait avoir des effets secondaires néfastes sur le développement des étudiants. Bien que de nombreux étudiants trouvent du réconfort dans le fait de savoir qu’ils ont un deuxième cerveau, qu’ils peuvent utiliser comme leur premier, pour les aider, je crois que si l’IA est utilisée de manière continue, sans aucune limitation, le résultat sera un manque total de créativité, d’innovation et de pensée critique chez nos jeunes ; certaines des caractéristiques les plus vitales qui rendent chaque individu unique.

Chat GPT et d’autres logiciels d’intelligence artificielle ont déjà modifié le système éducatif dès les premiers mois de leur lancement.  Par ailleurs, j’ai également entendu des étudiants blâmer le système éducatif pour leur utilisation de GPT, en déclarant que “le système éducatif nous submerge de devoirs, au point que nous nous concentrons davantage sur la réussite de nos cours que sur l’apprentissage. Donc, ce n’est pas ma faute si j’utilise le GPT ” (étudiants CBSS, 2023). Avec toutes les conséquences que l’IA a sur notre jeunesse, on ne peut qu’espérer que le système éducatif change pour s’adapter à ces avancements technologiques.

  1. Hello world! Leave a reply